reklama

Život je krásny!

Tak tu máme nový rok, novú menu a čas na bilancovanie roku starého. Pre mňa i moju rodinku bol rok 2008 naozaj extrémne ťažkým rokom, presťahovali sme sa z Írska, moja manželka si musela zvykať na život v Bratislave, ja som si musel zvykať na novú prácu a všetci svorne sme si museli zvykať na pomery na Slovensku. Chvíľami sme si mysleli, že to nezvládneme, náš vzťah prešiel tvrdou skúškou, ale doklepali sme ten rok do konca a v celku úspešne. Večer na Nový rok som tuho premýšľal o živote a o tom, ako ďalej. Pozeral som z okna prešovského bytu mojich svokrovcov, ked sa z oblohy pomaly začali znášať ľahučké vločky snehu. Vtedy som si povedal: život je príliš krásny na to, aby sme sa nadmerne trápili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Krásy každodenného života si posledné dva roky užívam najmä vďaka nášmu Jakubkovi. Hlavne teraz, keď sa rozkecal a naozaj treba niekedy hľadať gombík, ktorým sa to malé živé rádio vypína. Dnes ráno vymýšľal pri raňajkách, kde bude sedieť. Nasadil som výraz prísneho otca a hovorím mu autoritatívnym hlasom: "Jakub, sadni si kde ti mamka povedala a už prestaň špekulovať!" Pozrel na mňa popod zachmúrené obočie a zahlásil: "Ty si taký nelvózny?" V týchto momentoch je ťažké tváriť sa ako prísny otec, vtedy by som ho najradšej rozpučil v mojom objatí. Podobných momentov je čoraz viac a čoraz viac si uvedomujem, ako veľmi je môj. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samozrejme, že je ďaleko viac krásnych momentov v našom živote, i keď si myslím, že väčšinu z nich prejdeme bez povšimnutia a berieme ich ako samozrejmosť. Sú to veci naozaj bežné, ako napríklad slnečný deň, dúha na oblohe, spln mesiaca, jesenná prechádzka, stretnúť starého priateľa a mnoho iných. Rozhodne sú to veci úžasné a keby sme sa tak nepachtili za prácou, peniazmi, kariérou a inými, dnešnej dobe vlastnými vecami, určite by sa nám žilo lepšie. Nechcem nikomu radiť, ako má žiť, ja sám mám v tom trochu zmätok, ale za zamyslenie to určite stojí.

Rok 2008 mi doslova preletel pomedzi prsty. Naháňal som sa za prácou, budoval si kariéru a snažil sa robiť všetko, čo som považoval za dôležité pre našu mladú rodinu. Ak by som si ten rok mohol zopakovať, určite by som v práci trošku pribrzdil a viac času venoval rodine. Viackrát by som vzal Kubka do ZOO, na výlety, na kolotoče... Nuž, ale čas asi nevrátim, tak si to dávam ako novoročný záväzok. Dávam si záväzok, že budem lepším otcom a manželom, že prehodnotím svoje postoje k tomu, čo je naozaj pre rodinu dôležité a že budem viac relaxovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľa ľudí si dáva záväzky typu: Prestanem fajčiť, nebudem piť, schudnem.... Určite sú to skvelé záväzky, ale možno máme pod nosom veci, ktoré sme mohli už dávno robiť lepšie a ani by nás to nestálo veľa námahy. Želám všetkým, aby sa im ich záväzky darilo plniť na 100%, aby bol rok 2009 napriek mnohým strašiakom úspešný, radostný, aby ste ho všetci prežili v zdraví, pohode, aby sa vás nedotkla hospodárska kríza a aby nám euro prinieslo naozaj lepšiu budúcnosť. No a samozrejme, nezabúdajte na svoju rodinu. P.F. 2009

Matej Fabsic

Matej Fabsic

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V marci 2008 som sa vrátil po 4 rokoch z Írska Zoznam autorových rubrík:  IrskoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu